emu
Italian Motorcycles

Super Moto Motorcycles

A Brief History of the Marque

Super Moto moto d'epoca

La Costruzioni Meccaniche di Luigi Angelino, con sede a Milano in via Scarlatti prima e poi a Varese, presenta alla Fiera Campionaria di Milano nel 1925 la Super Moto mossa da motore di 350 cca valvole laterali e cambio a tre velocita'.

Il veicolo, che sembra più uno scooter a ruote alte che una moto, è un concentrato di soluzioni tecniche particolari quasi tutte coperte da brevetto.

Dopo la presentazione non si hanno più notizie della Super Moto che viene ripresentata nel 1927 ma che non ha un seguito produttivo e commerciale.


Luigi Angelino's Costruzioni Meccaniche, based at Via Scarlatti in Milan and later in Varese, displayed at the 1925 Milan Trade Fair the Super Moto with a 350 sidevalve engine and three-speed gearbox.

The machine, which appears more like a large-wheel scooter than a motorcycle, has a number of specific technical solutions, almost all of which were patented.

After the Salon there is little further news of the Super Moto until it is presented again in 1927. It appears that it did not enter production and there are no records of sales.

Source: Moto di Lombardia



If you have a query about these vintage Italian machines, please contact us

Classic Motorcycle Fibreglass
Classic Motorcycle Fibreglass
Tanks, seats, guards and fairings for classic bikes, cafe racers and post-classic motorcycles.